dissabte, 7 de maig del 2011

6 de maig

15.30 h -20.30h.


Activitats/Objectiu:

1- Reunió amb la Directora del centre obert i l’educadora referent del grup mitjans. Objectiu: valorar conjuntament les meves pràctiques, exposar i contrastar el resultat de les meves observacions i assessoraments, així com les oportunitats de millora que hi he observat

Els lliuro 3 documents: DAFO, fitxa i explicacions com a pauta d’avaluació psicopedagògica de les activitats, fitxa guia per a la planificació d’activitats. (es pot trobar tot aquest material a l’apartat de recursos).

La reunió transcorre molt cordial i m’ajuden a fer notar algunes de les “debilitats” observades, traient-me el greu que em sap fe notar alguna qüestió negativa, la qual cosa m’anima a exposar-ho.
El principal a destacar és que els educadors valoren els infants individualment molt acuradament i fan seguiment en els PEI’s però en el meu entendre, en el grup mitjans manca: una planificació d’objectius pedagògics i de valoració de les activitats, així com de la dinàmica que ha succeït a nivell grupal.

Reflexió:
Les valoracions han d’anar també del cantó dels educadors, de la seva manera de presentar i planificar les activitats, doncs sovint la dificultat de comportament o d’aprenentatge no es troba en el cantó del nen/nena, sinó del plantejament, mètode de treball i circumstàncies en que es fa una activitat. Com hem pogut comprovat amb algunes dinàmiques noves que hem provat en el centre (jocs educatius, rotllana d’avaluació amb els infants, planificació i explicació de l’activitat..), canviant alguna aspecte extern al subjecte, canvia la seva actitud davant la tasca (interna del subjecte) i la relació amb els companys i companyes (interrelació intern-extern) i amb els continguts educatius (objectiu pedagògic).




Hi estan d’acord amb la valoració feta i amb la resta de temes abordats en aquesta reunió. La Directora envia el DAFO i les pautes per correu electrònic a l’organització central.

 

2- Festa de comiat

Objectiu: lúdic i d’abordar l’aspecte emocional dels comiats.



Hem preparat un berenar especial (begudes, patates...) i posem música a la sala. Juguem amb els infants a les cadires i altres jocs moguts, ballem... Expliquem que marxem perquè acabem les pràctiques, però que un dia tornarem de visita. Els educadors han preparat uns pòsters amb fotos nostres treballant amb els nens i nenes, que ens lliuren els propis infants signant tots i posant frases boniques. Alguns ens fan dibuixos de comiat amb flors, etc... És molt emotiu i estic segura que els notaré molt a faltar.

Reflexió: M’he adonat que és impossible no implicar-se emocionalment quan treballes amb persones i encara més impossible si són nens i nenes, coneixes la seva història personal i et donen afecte sense esperar res a canvi. Tot i que en el dia a dia de l’exercici professional s’ha de saber trobar aquesta mirada objectiva i externa en benefici del treball educatiu, no s’ha de perdre l’equilibri de la part afectiva, que sovint tan necessiten aquests infants.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

desa aqui els teus comentaris. Gràcies