15 h -20.30h.
Activitats/Objectiu:
1- Assessorament a l’equip d’educadors sobre el TDAH. Situar la meva pràctica professional des de la vessant de l’assessorament a l’equip educatiu i el diàleg amb aquest per compartir experiències.
Avui he preparat una xerrada sobre el TDAH. He passat un power point (ppt) que m’ha ajudat a explicar-me i recordar tot el que volia transmetre (s’hi pot accedir a l’apartat de recursos), hi ha participat l’equip de tots els grups: petits, mitjans i grans, i han fet moltes preguntes, establint un diàleg a mesura que anava avançant l’exposició. M’ha situat no com a experta sinó com a transmissora del que jo he après i l’objectiu: compartir el que ells pensen sobre aquesta temàtica i com ho viuen amb els infants.
He portat alguns materials específics (llibres, guies, recursos) perquè els examinin i s’han apuntat un parell de llibres recomanats.
He lliurat també el dossier amb el ppt als educadors i a la Directora del Centre.
2- reforç escolar:
Hem estat treballant amb el grup 1 (5 infants) amb els materials en paper que vaig preparar (fitxes amb exercicis de sumes portant). Avui (Y) ha treballat molt bé perquè hi he estat molt a sobre d’ella: hem seqüenciat les passes, li he demanat que s’expliqués en veu alta i li he fet molt reforç positiiu, corregint juntes els exercicis. Dificultat: (IZ) –tots dos (Y) i (IZ) amb TDAH diagnosticat- només ha volgut fer una part del treball i li costava molt no aixecar-se i acabar les tasques (amb tot ha fet un parell d’exercicis i els hem corregit). Aquest infant té moltes dificultats afegides, el pare és a la presó i la mare no és constant amb la medicació i no posa límits. L’educadora ha intentat abordar-ho en diverses ocasions, però la resposta no acaba sent efectiva. Li proposo que li suggereixi si voldria que els educadors del centre se n’ocupessin de donar-li la pastilla en una hora determinada de la tarda i portar un registre, mantenir el contacte amb ella i el metge que el porta. Diu que ho pensarà.
3- Observar resultats durant el taller d’informàtica per adaptar els exercicis a les competències dels infants.
Avui aconseguim fer 40 minuts de jocs educatius (pseudo reforç escolar) i els darrers 15 minuts joc lliure. La resposta ha estat molt bona i han treballat amb els exercicis d’ortografia i lèxic seleccionats la setmana passada. No s’han queixat tant com altres vegades i a poc a poc van agafant l’hàbit de treball/joc lliure i comprenent que l’ordinador serveix per altre coses, a més de jugar. Estic molt contenta amb els resultats i només espero que aquesta dinàmica es vagi implementant definitivament.
Nota: la setmana vinent és l’últim dia de les pràctiques i he quedat amb una companya del centre que també finalitza les seves, que preparem un berenar/festa per als nens.
Li he demanat a la Directora una reunió per fer retorn del que han estat les meves pràctiques. (Fer un DAFO i explicar-li a ella i a l’educadora referent de mitjans).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
desa aqui els teus comentaris. Gràcies