diumenge, 20 de març del 2011

14 de març de 2011 (primer dia)

Horari: 15.30 a 20.45h.
15.30h. Reunió amb la Directora. m’explica el PEC i Pla anual del centre. Em permet d’accedir aquesta documentació indicant que no pot sortir del centre. Em presenta al Coordinador Alex i intercanviem impressions sobre el meu projecte.
15.45h. Presentació a l’equip d’educadores i educadors. Em reuneixo amb Leila, l’educadora referent del grup de mitjans, on es centrarà la meva pràctica, doncs fan un total de 24 nens i nenes d’edats compreses entre els 6 i 9 anys.
Primeres informacions sobre el grup d’infants: Faig una llista amb els noms dels 24 nens i li demano a l’educadora que em vagi comentant algunes característiques de cadascun/a. L’objectiu és memoritzar els noms i tenir una primera impressió del què pensen les educadores. En properes reunions podrem veure algun PEI i algun expedient.

Informacions sobre les reunions de coordinació: Les reunions de l’equip d’educadors es fan a les 13h. Ella em traspassarà la informació i anirem contrastant les propostes.
Documents de traspàs:
1. Acta de la reunió d’educadors un cop per setmana,
2. Diari que s’omple al final de la tarda cada dia,
3. Full d’incidències.
Activitats:
17h. arriben els nens, berenar, jocs de taula.

Repàs escolar:
A les 17.30h fem repàs escolar (estic amb Kike, Matilda, Alba i Yasmina), fan sumes i restes d’uns fulls fotocopiats de quaderns de reforç
(primeres observacions sobre materials i capacitats).
-->Yasmina: es precipita, reclama molta atenció, té molta imaginació, no controla els moviments de motricitat fina perquè va molt de pressa (joc de construcció)i ho tira tot a terra, és dominant i s’enfada si no li fan cas.
-->Kike; lenta  l’execució de sumes i dificultats per situar unitats i desenes. Em comenta l’educadora que les mestres creuen que és una mica retardat, però ella ho dubta i jo tampoc tinc prou informació per emetre cap opinió.
--->Matilda : fa algun exercici malament expressament i em crida perquè li corregeixi.
---> Alba: va fent els exercicis sense cridar gaire l’atenció. no comet errors.

Taller tecnològic
El grup es divideix en dos i 8 nenes i nens fan taller tecnològic, l’altra meitat Hort.
Han d’obrir un word, contestar unes preguntes sobre la primavera i les estacions de l’any, buscar fotos a Internet i enganxar-les. L’activitat transcorre sense dificultats grans.
A l’Alba li costa molt decidir què vol fer, al final fa l’activitat. Li costi les tasques de motricitat fina en enganxar i modificar el tamany de les fotografies.
Joc lliure: Durant l’estona de joc lliure realitzem jocs de motricitat fina amb Laura, Yasmina i els dos bessons.
A la Yasmina: li costa molt no precipitar-se, posar les figures amb delicadesa i a poc a poc. Es posa nerviosa i sovint ho tira tot. Ara provo de jugar amb ells al Mikado i torna a passar el mateix, però a més s’enfada i vol distribuir els torns de joc, pega a Kike que és molt pacífic, descarrega el seu nerviosisme amb el Kike. Intento que segueixin un ordre i no es barallin entre ells.
Reunió de valoració (diari):  Al final de les activitats fem una breu valoració amb l’educadora Leila sobre les dificultats observades amb alguns nens i nenes.
Ella omple el “Diari” amb les observacions a l’ordinador, en una plantilla que trobo poc operativa i molt general (no li he dit encara). M’avisa que aviat la canviaran i que ho discutiran amb l’equip d’educadors els dilluns al matí.
El monitor de grans em diu que té dificultats per fer els deures amb alguns nois que també tenen TDA-H, com ho veig i què es pot fer...? Començo a pensar si és possible que realment hi hagi tants nens amb TDA-H.
Nota: preguntar a la Directora sobre la informació que tenen del trastorn i si s’ha fet alguna formació?

OBSERVACIONS/DIFICULTATS:
• Tot l’equip d’educadors ha vist el projecte i l’acollida ha estat bona. El coordinador em comenta que seria bo que pogués passar per tots els grups!!
• L’educador d’informàtica em demana si li puc facilitar informació sobre cursos de formació per abordar l’educació en el lleure i Tic.
• Interessant: Les mares o pares poden entrar dins l’aula de joc, de fet ells porten els seus fills al centre.
• Impressions inicials: Em fa por aixecar moltes expectatives amb la meva escassa experiència i el poc temps que duren les pràctiques, crec que no podré abarcar tots els grups com esperen.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

desa aqui els teus comentaris. Gràcies