diumenge, 27 de març del 2011

25 de març

15.30h a 20.30h.
15.30h. Reunió amb la directora del centre per intercanviar impressions sobre la marxa de les practiques. Parlem d’alguns dels objectius i com voldria posar-los en pràctica. El grau de satisfacció per ambdues parts és alt i valorem l’experiència positivament.
Li presento unes breus indicacions escrites per assessorar una mare que volia informació per treballar a casa la lectura amb la seva filla amb jocs d’ordinador. El revisa, hi està d’acord i m’indica que quedi una còpia en el centre per altres ocasions.
Objectiu de la sessió d’avui relacionat al preprojecte (fase1):  Recavar informació.
Metodologia
a) Anàlisi dels materials que s’utilitzen durant el reforç escolar.
b) Anàlisi dels treballs realitzats pels nens i nenes.
c) Passar un qüestionari als educadors del grup de mitjans.
d) Observació dels infants mentre realitzen les tasques.

Instruments
- questionari amb preguntes als educadors. (s’hi adjunta)
- diari
- graella observacions (excel)
- fitxes de seguiment individual dels infants del grup 1 (amb dificultats en l’àrea de reforç)

Materials del centre:
- Pauta d’observació dels infants que utilitza el centre.
- PEC (especialment: objectius generals i específics).
- Pantilla seguiment del PEI amb la família i el propi nen.
- Fitxes i quadernets de reforç per treballar matèries instrumentals (càlcul, lecto- escriptura…).

Dificultats/observacions:
1) L’educadora referent del grup no ha vingut i no he pogut passar-li el qüestionari. Hem estat amb els 18 nens, l’educador d’informàtica, la integradora social en pràctiques i jo.
2) L’educador d’”informàtica” ha decidit que avui anem a jugar al parc amb els nens i nenes enlloc de fer informàtica lúdica, com estava previst i algun nen volia fer. Em diu que és perquè avui no ha vingut la referent i tindríem dificultat per treballar en dos grups. El joc en el parc no està dirigit. Tampoc ha donat cap consigna. A l’igual que he vist en algunes sessions a la sala d’ordinadors ha consistit en deixar-los jugar al que volguessin, ell jugava a pilota amb uns quants i la integradora i jo jugàvem amb la resta en la zona dels columpis. Li he comentat si la propera sessió podríem fer ½ sessió d’informàtica amb jocs educatius dirigits i ½ amb joc lliure i m’ha dit que d’acord, però que primer han d’acabar un text sobre la primavera que ell els va posar a fer a l’ordinador i m’hauré d’esperar. Crec, que viu la meva tasca com una “intromissió”.

Valoracions:

1) Tinc la sensació que hi ha certa “inèrcia” i de vegades improvisació a l’hora de planificar algunes activitats per part d’algun educador. No sé com enfocar aquesta qüestió... Podria crear malestar i desconfiança.
2) De la revisió dels objectius del PEC, respecte a l’àmbit cognitiu/intel•lectual, veig que els objectius específics són molt adequats: Reforçar els coneixements apresos a l’escola i ajudar-los amb els deures, Treballar la lecto-escriptura i fomentar l’hàbit de lectura, Coordinar-se amb mestres, psicòlegs i altres professionals. Busco el seguiment que es fa d’aquests objectius i veig que en la pauta d’observació del centre hi ha una valoració quantitativa sobre hàbits d’estudi, aspectes escolars i aprenentatges molt generalista. Aquest àmbit, potser, no està massa desenvolupat.

Respecte a l’anàlisi de materials:
a) els exercicis que es destinen al reforç són d’un nivell baix per a tots els infants: sumes i restes de 1 o dues xifres, pinta i colorea,... Crec que estan escollits perquè tots els puguin fer i no discriminen nivells, no suposen un repte o esforç per a alguns que ja es troben iniciant-se en la multiplicació a escola. Encara no he vist el reforç de lectoescriptura, ni que es fomenti l’hàbit de lectura.
b) analitzo els exercicis i dibuixos realitzats per Izan, Aixa, Alba, Yasmina, Eann i Kike. Omplo la fitxa de seguiment individual per a cadascun, que aniré seguint al llarg de les pràctiques i que quedarà en el centre.

Pendents:

--> Quan obtingui informació suficient sobre les competències i dificultats les lliuraré a l’educadora en un dossier sobre reforç, que inclourà les plantilles individuals per omplir a l’ordinador, amb indicacions per fer un seguiment dels casos i de l'àrea de reforç. 
--> passar el Qüestionari per a la propera reunió amb els educadors (respecte als 6 nens i nenes amb més dificultats).

1 comentari:

  1. Hola Irene.
    M'interesaria poder veure el qüestionari dels educadors cap al Reforç Escolar Escolar.
    No aconsegueixo obrir-lo.
    Em podries ajudar?
    Gàcies

    ResponElimina

desa aqui els teus comentaris. Gràcies