diumenge, 20 de març del 2011

18 de març de 2011

15.30 a 20.30h. Taller d’informàtica:

Reunió amb l’educador del taller d’informàtica (Xavi): Dilluns va demanar si li podia facilitar informació sobre TIC i Lleure, doncs voldria fer formació. Avui li he portat una revista sobre aquesta qüestió i un curs sobre web. 2.0 adreçat a educadors/e de lleure. Parlem una estona de la dinàmica d’avui i dels nens.
Friv
Observacions: Dinàmica del Taller d’informàtica d’avui divendres amb ½ grup de mitjans que els  toca “informàtica lúdica”.  L'altre mig grup fan taller de màscares de guix.
L’activitat ha consistit a posar-los la pàgina www.friv.com i deixar-los jugar tota l’estona (1’5h. aproximadament) als jocs que vulguin (tipus matamarcianitos) o veure dibuixos animats al youtube.
Proposta: Li he comentat a l’educador d’informàtica com veuria si féssim ½ part a l’inici amb jocs d’informàtica lúdico-educativa i l’altra ½ part amb jocs de lliure elecció, com fan ara. En principi, no sembla massa partidari.
--> Li he lliurat un dossier-guia elaborat per mi amb jocs educatius comentats adreçat a nens de primària, que inclouré en l’apartat "Recursos educatius" Em diu que s’ho estudiarà juntament amb l’equip d’educadors i el coordinador en la reunió que fan els dilluns al matí.
Fem una prova ell i jo amb el joc “petites històries” amb 3 nivells de complexitat per fomentar la imaginació i l’escriptura que els nens es poden imprimir en acabar. Li ha agradat molt i diu que ho estudiarà.

Observacions sobre la dinàmica del reforç escolar a abordar en la propera sessió:

• A l’aula hi ha 3 adults per uns 20 nens i nenes: educadora, animadora social en pràctiques i integradora.
• Es dona una carpeta amb el nom dels nens que conté exercicis fotocopiats a dins i els nens van agafant i fent les que volen.

• El repàs escolar es fa amb tot el grup de nens i nenes de 6 a 9 anys dins la sala.

• No hi ha distinció per nivells de competències.

• No es fa seguiment de les dificultats.

• Els nens i nenes van fent exercicis i no se’ls corregeixen els exercicis.

• Se’ls anima a continuar (“vaaa, viingaaa”, i se’ls demana que no cridin).

• L’educadora referent de mitjans (Leila) em diu que no li dóna temps a corregir els exercicis quan acaba la tarda i em proposa que la setmana vinent l’ajudi amb això. Diu que després ella comenta les dificultats amb els nens a tutoria.

Li comento que molt bé la tutoria i m'agradaria poder veure una sessió per aprendre'n, però li faig avinent que podria ajudar-los molt durant el reforç escolar el fet de  corregir l’error mentre es produeix i que vegin on s’han equivocat (l’error com a eina d’aprenentatge). Perquè aquest sigui significatiu cal que hi hagi una relació entre el que estan fent i el que ja coneixen. Al cap d’una setmana ja no se’n recorden del que havien fet i on s’havien equivocat o perquè. Proposo que, tot i que no es facin tots els exercicis, es corregeixin els que vagin fent mentre es produeixen. Hi està d’acord i acordem reorganitzar aquest espai.

Notes:
 Preparar proposta organitzativa del reforç.
 Revisar materials seleccionats i els nivells de dificultat.
 Detectar amb els nenes i nens les seves capacitats i les dificultats.
Proposta del Coordinador (Alex): Comenta que dilluns al migdia vindrà una pedagoga a assessorar-los sobre temes de sexualitat i adolescència als educadors del grup de grans. Li demano si m’hi puc afegir perquè em sembla molt interessant. Accepta i diu que li sembla molt bé.
Notes:
 Potser podria proposar  una xerrada sobre com ajudar als nens amb TDA-H i com abordar la impulsivitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

desa aqui els teus comentaris. Gràcies