dimarts, 22 de març del 2011

21 de març

horari: 15h. a 20:30h.
Activitats:

15h-16.h. Reunió amb una psicòloga externa i l’equip d’educadors per realitzar un “estudi de cas” sobre una noia del grup d’adolescents. En l’etiqueta “Estudi de cas” he fet un resum de la sessió, que va ser molt interessant.

Reforç escolar:
16.h Reunió  amb l’educadora del grup mitjans per organitzar l’estona de reforç escolar i activitats de la tarda.
 La setmana passada li vaig passar una proposta, que ha vist i ha aprovat l’equip d’educadors i ella proposa alguns canvis amb els quals estic d’acord. Acordem:
- Fem 3 grups: Grup 1, 2 i 3 (escollim els nens que van a cada grup de majors dificultats a menors –flexible i en fase experimental-).
- Atendré de forma més individualitzada els infants que tenen més dificultats en els aprenentatges (Grup 1), que inicialment està format per 6 nenes i nens (m’ajuda l’animadora sociocultural): Alba, Kike, Yasmina, Ian, Izan, Aixa.
- Revisaré els treballs realitzats pels infants i facilitaré materials nous per treballar amb ells: la memòria, l’atenció, el càlcul, comprensió lectora i escriptura.
- Avui i “sempre que sigui possible” procurarem partir el grup en 2 meitats. Grup A i B, alternant els torns. Avui dilluns em proposa que, com el grup de grans no farà informàtica, provem la proposta de treballar continguts amb els jocs educatius que li vaig passar a l’educador d’informàtica.

Avaluació de la sessió de reforç escolar:
• Valorem que ha anat bé la nova distribució per grups. Continuarem així.
• He començat a fer observacions i anotacions sobre les competències i dificultats del GRUP1.
Notes:
- Em costa treballar amb Yasmina i I’Izan a la vegada perquè tots 2 reclamen molta atenció. les fitxes amb què treballen estan bé, però són fotocopies d’exercicis com la de tots els altres.
- M’ajuda que l’animadora s’ocupi de K. que és més tranquil i em comenta que li costa molt i va lent.

Taller d’informàtica:
- Parlo amb l’educador d’informàtica i deixem preparats 4 jocs als ordinadors, amb possibilitats de diferents nivells i matèries perquè encara no conec bé els nivells.
- Hi ha exercicis d’ordenar les lletres per formar una paraula.
- Hi ha un de trobar 7 diferències entre dibuixos.
- Hi ha sumes i unir els punts seguint un ordre per fer aparèixer un dibuix.
- Alguns nens poden fer exercicis de repàs de la multiplicació i fan fins a la taula del 6 o 7.

Avaluació del Taller d'informàtica:
- Al principi els ha costat posar-s’hi perquè volien jugar al que ells volguessin.
- L’explicació inicial ha estat que no anàvem a jugar sinó a repassar.
- Al final els hi ha agradat molt i alguns s’hi volien quedar més estona.
- Han rotat tots els nens i nenes pel taller.
- He realitzat algunes primeres notes d’observacions dels infants amb les que he fet reforç.
Divendres vinent:
- Haig de revisar els treballs fets pels infants del GRUP1 per extreure més informació i fer anotacions sobre quines matèries els costa més i com fan les correccions.
Obeservacions: De moment ho apunto tot en un excel d'observacions de tot el grup, però hauré de preparar un full de seguiment individualitzat on anar fent les anotacions i seguiment dels casos. Primer ha de passar per l'equip d'educadors doncs la idea és que els sigui útil a ells.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

desa aqui els teus comentaris. Gràcies