dijous, 31 de març del 2011

28 de març

15.30 h. a 20:30h.
Activitats:

15.30h-16.30h. Reunió amb l’educadora del grup mitjans per reorganitzar l’estona de reforç escolar, comentem i contrastem algunes observacions respecte als treballs dels alumnes de la darrera sessió (especialment el dibuixos d’alguns nens)*.

16.30-17 h. Reunió amb el coordinador i l’equip per comentar la marxa del grup i el cas d’un nen (cas O.)* , arran d’un dibuix on es representava a ell mateix de forma molt negativa (vaig proposar aquesta anàlisi del dibuix un cop vist els treballs fets pels nens i acordem que es farà una observació més individualitzada i es conversarà amb els pares per treure’n informació.
Hi ha un altre cas (cas I.) amb dibuix preocupant que és de l’infant que presenta TDA-H i la família no és regular amb la medicació (hem comenten que aquest infant ja el tenen en seguiment individualitzat i que acostuma a dibuixar monstres, té malsons). Li comento la possibilitat d’examinar algun expedient i un PEI.

L’estudi de cas és una eina eficaç en les reunions per fer seguiment del progrés dels infants.

Avaluació del Reforç escolar:

• Valorem les fitxes que he portat avui per treballar especialment l’atenció, la percepció i la memòria (en proves). Han funcionat bé, especialment les autoinstruccions per regular l’activitat en passos (full d’STOP), I el pintar els dibuixos d’una vinyeta amb frases que els recorda el procés a seguir -pas a pas- per a fer una activitat. Estretes del manual sobre TDA-H per educadors i un altre manual de tractament de nens amb hiperacivitat.  Divendres portaré les fitxes per treballar matèries instrumentals.

• Comentem el (cas de K.), és un nen callat i introvertit que va molt més endarrerit que els altres. Executa els exercicis amb lentitud, li costa realitzar bé les grafies i els dibuixos són molt infantils, no pot realitzar bé la rodona i no col•loca en el lloc adient les parts d’una cara, presenta dificultats en la motricitat fina, es dispersa i li costa entendre què ha de fer un cop llegit l’enunciat. En l’estona de joc lliure que hem fet després dels reforç m’he fixat que li costa recordar imatges (jugant al memory), però no és lent en els moviments, en jocs de motricitat va igual de ràpid que els companys. Em diu l’educadora que la mare està preocupada perquè a l’escola li han dit que ha d’anar al psicòleg per avaluar la seva dificultat.

Notes:
- L’animadora sociocultural comenta que aquest material ha funcionat bé i nota que cada dia va millor els sistema de grups organitzats, vol aprendre més sobre l’anàlisi de problemàtiques a través dels dibuixos.

Taller d’informàtica:

- Avui amb l’educador d’informàtica repetim la tasca amb l’altre ½ grup de respondre unes preguntes en un word, buscar fotografies de la primavera a Internet i enganxar-les i fer un dibuix amb el programa paint. Ajudo a alguns nens amb dificultats.

Avaluació:
- L’activitat ha funcionat sense comentaris a destacar, exceptuant el conflicte amb Y.
(cas Y.): Presenta sovint un comportament disruptiu, amb molta ansietat i agressivitat amb els seus companys, és depenent dels educadors i quan estan parlant els interromp moltes vegades, vol ser el centre d’atenció. Amb els educadors és carinyosa, però li costa fer cas a no ser que s’estigui molt a sobre d’ella. Durant el reforç s’aixeca constantment, es fica amb els treballs dels altres, contesta abans que se li pregunti. La seva activitat és desbordant. En aquest sentit tot apunta a un TDA-H molt clar que vull consultar amb l’educadora.
OBJECTIU: Recerca d'informació. Parlem de la seva situació familiar i el proper dia intentaré accedir a l'expedient per veure derivacions i el PEI. 
Observacions:
- L’educadora referent de mitjans em comenta que li sembla encertat l’assessorament a la mare que vol treballar amb la seva filla aspectes de lectura, però m’indica que serà ella la que tindrà la interlocució amb les famílies de moment, doncs tot i que ja li ha comentat el que estem treballant, la meva estada en pràctiques és bastant breu i millor canalitzar-ho tot a través d’un únic referent. Hi estic d’acord.

Acord:
- Quedem que en la carpeta de seguiment del reforç que estem elaborant farem un apartat final on quedaran escrites algunes indicacions i assessoraments que puguem fer a les famílies i als educadors.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

desa aqui els teus comentaris. Gràcies