dilluns, 11 d’abril del 2011

11 d'abril de 2011

14.30 h. a 20:30h.

Activitats:
Formació “la síndrome de l’Emperador”. Avui rebem una formació sobre aquesta síndrome que ve sent cada dia més habitual i pautes educatives per abordar-la. Posaré el resum de en l’apartat d’estudi de casos.
Observacions:
El coordinador em passa bibliografia per a l’estudi del cas “ Los hijos tiranos: el síndrome del emperador” de vicente Garrido Genovés.
L’educadora de reforç em passa el resum (apunts) d’una formació realitzada amb els pares sobre l’educació dels fills. Em comenta que de 72 famílies nomes han vingut 6. M’hagués agradat anar-hi però la fan als matins.
He pogut ser present quan l’educadora de reforç parla amb els pares sobre la conducta de 2 infants. La família ve a recollir els infants i parlen els darrers 5 o 10 minuts amb l’educadora. La idea ha estat que una conducta disruptiva té una conseqüència, en aquest cas fer un dibuix sobre el que ha passat i darrera la pàgina què haurien d’haver fet enlloc de barallar-se o estar esbalotant. Les mares s’hi avenen a seguir el “càstig”.

Valoració del Reforç escolar:
• Valorem que la distribució per grups va bé, però hem de canviar dues nenes que tenen dificultats perquè no s’interfereixin mútuament, concretament són dos casos complexo (Al) i (Y).
• Avui (Y) ha protagonitzat un altre esclat de conducta disruptiva a l’hora del reforç escolar. s’ha barallat amb Al., s’han pegat perquè Al l’estava molestant, no ha volgut treballar, ha plorat, ha fugit de l’aula, ha tornat a entrar i l’educadora li ha cridat, després ha estat parlant amb ella.
• (Ai) té dificultats en l’escriptura dels números 6 i 9 que els fa al revés (escriptura en mirall) contrasto amb el qüestionari dels educadors i em diuen que aquesta nena que viu amb els avis (amb alguna deficiència) ha estat mancada d’estimulació, crec que la seva dificultat és la manca de pràctica ortogràfica i d’altres aprenentatges, ho constato amb els seus escrits que ha anat fent fins ara, no tant possibles problemes de dislèxia, inicialment, i pel que he pogut anar veient durant els processos d’escriptura.

Assessorament:
A nivell individual:  Valoro el cas de (Y) conjuntament amb l’educadora referent i li proposo que li faci un PEI amb seguiment. Li demano la coordinació que ha tingut amb l’escola o el CSMIJ o els EAIA i em comenta que no ha estat possible i que especialment el CSMIJ sol ser reticent. També parlem de les pautes educatives de la família i la conveniència d’intercanviar informació sobre la medicació, l’assignació de responsabilitats a casa, i 4 o 5 consignes pels atacs d’ira. (Y) no sap interpretar què li passa, li hem de facilitar eines perquè ella pugui identificar el seu estat d’ánim i autoregular-se. Parlem dels tractaments cognitivo-conductuals i algunes coses que ella pot fer amb la tutoria (autoavaulació, pactes, relaxació...) Li facilito bibliografia sobre el tractament del TDAH que estic estudiant: “Programas de intervención cognitivo-conductual para niños con dèficit de atención con Hiperactividad” de Isabel Orjales.
- Anècdota: (cas C.) és una nena africana molt dolça però molt inhibida, no parla i mou el cap per contestar si o no, no vol marxar a l’hora de sortir cap a casa, no expressa res, roba material del centre. Avui l’he enxampat robant rotuladors de colors. Hem pactat que quan en necessiti els demanarà i li’n deixarem. Els ha demanat i hem acordat que el proper dia els tornarà.
- A nivell grupal. En conjunt ha estat un dia difícil, sembla que hem deixat que els nens es contagiessin i anessin pujant el nivell d’excitació global, han estat molt alterats i han sorgit forces baralles, els educadors “criden excessivament”. Proposo a l’educadora referent una dinàmica nova de reflexió i anticipació de les activitats amb els infants que vaig aprendre en l’anterior pràcticum (la rotllana de reflexió i anticipació d’activitats) que acordem farem el proper dia amb tots els infants. Hem  d'aturar l'escalada d'excitació, crear hàbit de reflexió -al seu nivell- sobre les conductes i les conseqüenciès, facilitar models de raonament (per això la rotllana de reflexió)  i sentiment de "pertinença a un grup"--> les nostres accions individuals afecten els altres companys.

Taller d’informàtica:

- Treballem amb el Xavi, l’educador d’informàtica.
- Redacció d’una història a l’ordinador edu365 (petites històries) amb ½ grup que no havia fet l’activitat.
- Fem ½ hora de treball i 15 minuts de joc lliure.
- El que han redactat em serveix per detectar les dificultats d’escriptura i el nivell de competències d’alguns infants.

1 comentari:

  1. hola Irene!
    m'ha fet gràcia veure el llibre q t'han recomenat sobre "el petit emperador" casualemnt tb me'l van recomenar la setmana passada en una fomraicó q vaig fer sobre infància.
    a veure q tal!!
    a reveure! marga

    ResponElimina

desa aqui els teus comentaris. Gràcies