dimecres, 6 d’abril del 2011

Dilluns,4 d'abril

15.30 h -20.30h.
Activitats:
Reunió amb la directora del centre per realitzar seguiment de les pràctiques.
Acords:
- Assessorament dia 2 de maig: fer una breu formació als educadors sobre TDAH. S’informa al coordinador i a l’equip que hi està d’acord.
- Proposta: li proposo la idea de destinar un espai, que podria ser els divendres a entendre de forma individualitzada un parell de casos d’infants amb dificultats i la idea de obrir-lo poc a poc a l’assessorament familiar. Ho estudiarà.
Estudi dels expedients de 2 nenes (Cas AL i cas AI.) Dins aquests hi ha la següent documentació:
a) Demanda de derivació, amb les dades de l’infant, situació que motiva la demanda, situació familiar i objectius a treballar.
b) Documents sobre coordinacions amb altres agents socials.
C) Document de compromís de la família amb el centre i dels educadors.
d) Autoritzacions (qui el pot recollir, us imatge).
e) fitxa sanitària.
f) PEI – el qual conté màxim 2/3 objectius, recursos, indicadors i data assoliment. Nota: els objectius pedagògics estan molt ben redactats, tots en positiu i temporalitzats.
Avui (AL) ha portat les notes i les revisem conjuntament amb l’educadora i analitzem també les notes de la mestra “ha millorat molt”.
Observacions: És una bon aprenentatge tenir accés a aquesta informació i poder veure els models d’expedients i PEI reals.

Avaluació del Reforç escolar:
• Valorem que hi ha molta diversitat de nivells i edats (de 6 a 8/9), el grup 1 està format per 5/6 infants (depèn del dia) que tenen dificultats específiques (tdah, altres no diagnosticats...) i que el seu nivell de competències curriculars es troba per sota del que correspondria per curs.


Dificultats:
- Dins els grups 2 i 3 hi ha molta diversitat d’edats i nivells també, doncs van des dels 6 anys als 8-9. És difícil donar una atenció més personalitzada a tot el grup, doncs necessito abans tenir més informació dels processos de treball per àrees de cada nen/nena.
- Sobre els materials elaborats per fer el reforç: He comprovat que hi ha alguns infants que no adquirit les competències per realitzar alguns dels exercicis que he inclòs en els dossiers de reforç. Crec que ho haig de revisar tot millor perquè el nivell de dificultat que tenen és alt per a ells. Havia preparat 3 nivells i en el 3er de càlcul havia pensat introduir la multiplicació però hem hagut d’utilitzar els dossiers de nivell 1 i 2, i tot i així alguns exercicis els hem saltat.
• Comentem el (cas de Y.) Avui ha vingut molt excitada, ha començat a córrer pels passadissos i estava molt nerviosa. No volia fer cap activitat i fugia de la sala. L’he portat amb l’educadora perquè estigués amb ella i es calmés una estona mentre fèiem el reforç escolar amb la resta del grup. Han sortit al pati mentre nosaltres fèiem reforç escolar i l’educadora s’ha hagut de posar ferma per fer contenció. Aquesta nena crec que presenta un TDAH no diagnosticat. Ho hem parlant amb l’educadora qui decideix que ho parlarà amb la mare. La setmana passada em va comentar que havia de parlar amb els mestres perquè encara no s’havia pogut realitzar aquest intercanvi.
La nena, a més, presenta molta ansietat – a l’hora de berenar es menja 2 entrepans i volia repetir- i excés de pes. Crec que es podria aconsellar que realitzés algun tipus d’activitat.
Observacions: el proper dia demanaré quin ha estat el resultat de les converses amb la mare i amb el centre.
Taller d’informàtica:
- Avui amb l’educador d’informàtica a més de fer junts el reforç escolar hem treballat l’escriptura a través d’una activitat que vaig proposar de l’edu365: “petites històries” que consisteix a escollir 3, 6 o 9 imatges i descriure-les o inventar una petita història.
Avaluació:
- L’avaluació està vinculada a 3 objectius :
1- que els infants (visquessin i interioritzin) que l’ordinador és una eina per treballar, a més d’una màquina que ens permet jugar. Al principi tots volien fer joc lliure, però després l’activitat els hi ha agradat i han imprès la seva història per endur-se-la a casa. En acabar han pogut jugar a jocs lliure.
2- que els infants posessin en joc la imaginació i practiquessin l'escriptura.
2- Contrastar els nivells d’escriptura d’alguns infants, com el cas d’(Ai), que escriu amb majúscules però no distingeix en el teclat les minúscules... Amb ajuda pot verbalitzar què vol explicar i copiar el text escrit prèviament per un adult amb majúscules.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

desa aqui els teus comentaris. Gràcies