divendres, 22 d’abril del 2011

21 d'abril

9 h. a 14h.
Activitats:
Avui he quedat amb el Coordinador pedagògic del centre (Alex) i la Directora del centre (Maria) per fer el seguiment del meu treball, revisar materials, comentar les àrees de millora de les meves observacions respecte al centre, així com possibles dificultats.
Reunió amb la directora:
-Revisió dels materials elaborats per treballar les dificultats d’alguns infants i dels materials per treballar amb tot el grup els diferents nivells.
-Revisió dels assessoraments realitzats sobre temes puntuals que han quedat per escrit la segona carpeta de reforç (assessoraments).
- Comentaris sobre el treball realitzat, el nivell de satisfacció per ambdues parts i d’algunes dificultats que he trobatLi comento a la directora que em quedaria per analitzar el treball i les dinàmiques que es realitzen amb les famílies i si em podria explicar aquesta àrea.
La directora em presenta un ppt i m’explica amb detall les activitats que es fan amb les famílies, seguint la línia de la pedagogia sistèmica (ella assessora a la Diputació en aquesta línia). Li comento que m’encantaria haver pogut participar en alguna dinàmica, però no coincideix amb els dies i horaris que tinc assignats a les pràctiques.
Proposo que elaborem un qüestionari de satisfacció per a les famílies i m'expliquen que l’any passat ho van fer internament; que aquest any ho estan treballant amb la UAB, que els farà un treball extern al centre per avaluar el grau de satisfacció, en relació també a la ISO.

Reunió amb el coordinador:
Explicació de la seva tasca, actualment està treballant en la certificació ISO i creant els ítems indicadors de la qualitat. Comentaris sobre la gestió.
Explicació de la seva tasca en les dinàmiques amb les famílies dels infants i com “treballen per programes”, donant transversalitat a les activitats que presenten als infants.
Treball pedagògic-sistèmic amb les famílies, Línies de treball:
• Relació diària i registres d’entrada-sortida.
• Entrevistes formals amb la família.
• Reunions de famílies.
• L’Hora del Cafè
• Festes i Celebracions
• Participació en activitats del Centre
• Grup de Petits: Projecte activitats en família
• Eines de participació: bústia de suggeriments, enquestes de satisfacció i document de compromís.
Explicació de l’espai l’hora del café” en el qual són les famílies les que exposen què volen abordar i ells preparen els recursos per treballar en seminari (la mitjana de famílies que acudeixen és de 12), els seus dubtes sobre l’educació dels fills”.
Explicació sobre la participació de pares i mares en petites activitats del centre i en la proposta i preparació de les mateixes: carnestoltes, taller de cuina, de Henna,...etc. (una mena dAMPA).
Explicació de les activitats conjuntes a nivell de barri, així com d’intercanvi intergeneracional (taller de country en un centre diari de gent gran proper).
He observat que les famílies entren en el centre i poden estar una estona jugant amb el seu fill/filla al final de la tarda, si volen (si, em diu, mai no se’ls obliga ni els educadors pretenen reemplaçar la família, es respecta les diferents cultures educatives en la criança dels fills quan no suposin una vulneració de drets, es dóna total accés i transparència).
És important perquè és quan els educadors poden intercanviar informació molt concreta sobre les conductes observades i les dificultats dels infants, així com observar les dinàmiques de relació i pautes educatives familiars.
El coordinador està treballant en l’elaboració d’un “model de participació” de les famílies (pares, avis, tiets..) en el centre obert, en la línia d’oferir-los què fa el centre i... “vosaltres què podeu fer o sabeu, doncs veniu al centre a ensenyar-ho als infants”, activitats com: hort, henna, cuina... El model es basa en “l’empoderament familiar”.
Nota: Amb algunes famílies d’adolescents amb dificultats es fa teràpia familiar sistèmica. Haig de llegir més sobre la pedagogia sistèmica. Em recomana un curs a un centre que es diu KINE, que es troba al c. Carolines. consultaré: http://www.kine.org/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

desa aqui els teus comentaris. Gràcies