diumenge, 10 d’abril del 2011

Divendres, 8 d'abril de 2011

15.30 a 20.30h.
- Reunió amb l’educadora d’adolescents que va plantejar com abordar el tema de la sexualitat en el seu grup: Li faig entrega d’una dinàmica ja preparada per treballar el tema dels abusos sexuals amb el grup d’adolescents (carta a un maltratador i preguntes per al debat), una informació breu sobre l’esquema i la imatge corporal en les diverses etapes de desenvolupament i 5 exemples de dinàmiques per abordar amb els joves adolescents la imatge corporal, durant el temps d’oci (temes: desenvolupament de l’autoestima, acceptació de la diferència, l’esperit crític, la salut i la comunicació). S’ho estudiarà i ho parlarem el proper dia.
- Discussió amb l’educadora referent del grup mitjans i amb la integradora social sobre els casos i el resultat del qüestionari que els vaig passar la setmana passada respecte els 6 casos d’infants que requereixen una atenció més individualitzada. Anotacions i aclariments sobre alguns aspectes que han lliurat per escrit.
(Cas Y): L’educadora referent ha parlat amb la mare i em confirma que està diagnosticada de TDAH; diu que es la petita de 5 germans, nois, viu en una família d’origen marroquí i està molt consentida, la mare diu que li deixen fer tot perquè “està malalta, pobreta”.
Li comento que seria convenient que poguessin parlar amb el metge que la porta i amb les mestres de l’escola, perquè el nerviosisme i l’ansietat amb que ve aquesta nena, així com l’agitació de moviments i la manca de concentració, fa sospitar que la medicació de moment o no funciona gaire o no l’està prenent amb regularitat. Jo la veig ansiosa i, a més, l’alimentació, potser, també està influint negativament, doncs menja amb ànsia (2 entrepans i demana més).
(Cas K.). Cometo amb la integradora social, que es queixa de la seva lentitud i manca de comprensió, si s’ha fixat en la seva capacitat auditiva, doncs sovint es queda mirant fixament i triga a reaccionar. Li proposo que quan faci reforç escolar amb ell empri el seguent procediment: primer llegeixi ella l’enunciat, després li faci llegir a ell, que divideixi l’enunciat per parts preguntant-li a Ki, què ha de fer a cada pas, que ho escrigui i que quan estigui treballant, li pregunti perquè digui en veu alta què fa. També li proposo que faci un exercici ella amb veu alta (verbalització i modelatge) i que després li demani a ell que faci el mateix en veu alta, per aprendre l'autoverbalització. El proper dia ho comentarem més a fons i li recordaré la tècnica a veure com va.
Dilluns vinent: Em conviden a participar el proper dilluns en una formació especifica, amb la psicopedagoga externa, sobre “la síndrome de l’Emperador” que desconec, tot i que intueixo que aborda les conductes tiranes d’alguns infants i com reconduir-les. Accepto encantada.

Taller d’informàtica:
Dinàmica del Taller d’informàtica d’avui divendres.
Objectiu: Crear l’hàbit d’estudi, que aprenguin a autoregular-se i a treballar amb l’ordinador, no sols a jugar.
Hi participa l’educadora referent, Leila, qui està amb mi i m’anima a dirigir la sessió. Abans de començar explico als infants que no anem a jugar, sinó que es tracta de fer el reforç escolar amb jocs d’ordinador, d’una manera més divertida enlloc de fer-ho a l’aula i acordem que si treballen bé i fan la feina tindran 15 minuts de jocs d’Internet lliure. Els explico què faran: exercicis de matemàtiques, i com: els ensenyo un exemple (una resta) i com avaluar el que han fet: revisar amb l’ordinador la correcció de l’exercici. Llavors, cadascú escull on seure i tots comencen amb el mateix nivell d’exercici, que anem incrementant de dificultat a mesura que cada un vagi resolent sense dificultat la tasca. Uns conten amb els dits i s’equivoquen algun cop, altres ho troben avorrit i demanen més dificultat. He deixat prèviament els ordinadors preparats amb les pantalles amb les adreces que utilitzarem: wikisaber (joc senzill de restes), jueduland (sumes i restes de diferent nivell de dificultat, portant i sense portar, per trimestres i nivells i amb explicació visual de la mecànica de la resta o suma portant), Matemáticas con Mario (un parell de nens han iniciat la multiplicació i ho demanen).
Avaluació de la sessió : El comportament global, dels dos grups, ha millorat força respecte la darrera sessió. Han treballat, s’han autoregulat i han demanat l’hora que faltava per començar a jugar, esperant-se fins a que un adult els donés permis i els ajudés a escollir el joc. Hem emprat la tècnica del reforç positiu i els hem ajudat a treballar les operacions matemàtiques, incrementant progressivament la dificultat, amb explicacions de procediment, explicant què havien de fer per passos més petits, i demanant que ho verbalitzessin quan ho anaven fent  per trobar junts on hi era la dificultat quan s’equivocaven. Tot i que encara no els agrada dedicar temps a estudiar amb l’ordinador, a vegades se’ls oblida i gaudeixen fent l’exercici o demanen ajuda si s’equivoquen, o que els augmentem la dificultat.
Nota: Avaluem conjuntament la sessió amb l'educadora.

Dificultats: Comento amb l’educadora referent que cal revisar bé els dossier amb les fitxes d’exercicis, doncs pels grups de reforç 2 i 3 no estan ben ajustats segons els diferents nivells de competències que hi ha, alguns dels exercicis, com les multiplicacions són més aviat de cicle mitjà i cal baixar el nivell per a molts (no tots). Hi està d’acord, deixo algunes fitxes més amb exercicis més senzills a la carpeta per revisar el proper dia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

desa aqui els teus comentaris. Gràcies