divendres, 22 d’abril del 2011

18 d'abril

15 -20h.
Activitats
Hem quedat amb la Directora que durant la Setmana Santa, com els infants tenen Casal i sortides treballaré les següents tasques:
1) Revisió de treballs i dels expedients.
2) Recerca de materials i recursos.
3) Elaboració de fitxes adaptades a les dificultats d’aprenentatge.
4) Reunions amb la directora i el coordinador del centre obert per realitzar seguiment i intercanvi d’informacions.

Anàlisi dels expedients /historial.
Revisió de la documentació:-.
- Historial social i escolar i documentació de derivacions i coordinacions
- Diari de seguiment
- Informes de S.S. SMIJ...
- PEI
- Registre de tutories.

Revisió dels treballs realitzats pels infants i dels materials que disposa el centre

Escriptura i cal•ligrafia: nivell d’execució, tipus i freqüència d’errors ortogràfics en la copia i treballs de cal•ligrafia, comparació resultat-model, en text lliure errors de grafisme respecte a la forma, tamany, separació i enllaç de paraules, inversió de lletres, efecte mirall, inclinació del text, pulcritud...
Matemàtiques: correcció d’errors en les operacions, confusions a l’hora d’aplicar la suma o la resta, inversió dels números (mirall), comprensió de l’enunciat de l’exercici...
Dibuix: traç, dibuix de figures rodones, línies rectes, espai que ocupa el dibuix, connexió entre les figures, control en l’aplicació del color sense sortir-se del dibuix,



Amb les revisions que completen les observacions durant el reforç,  omplo l’excel de seguiment grupal amb les meves observacions/indicacions.



Revisió dels materials de què disposa el centre



El material que s’utilitza en el centre per al reforç escolar són de dos tipus:

1) fotocòpies dels quaderns de reforç escolar per cursos d’editorials conegudes que es poden trobar a l’ABACUS)
2) exercicis que les mestres de les escoles han fet arribar per a alguns alumnes (còpia, sumes, etc.), es recull aquesta col•laboració en les fitxes de coordinació.

Recerca de materials i recursos:



- He trobat una llibreria especialitzada (LEBON. C. Roger de Llúria, 93. Barcelona) on et permeten seure i examinar els recursos d’atenció a les dificultats. Hi ha jocs i material interactiu i de consulta divers i especialitzat. M’he fet amb els següents materials de treball en relació al grup d’infants amb els que estem treballant i les dificultats que alguns presenten:
- Rivas, RM., Fernandez P.(2009) Dislèxia, disortografía y disgrafia. Barcelona: Pirámide.

- Ferré J., Ferré M. (2010) Lateralidad Infantil. 100 preguntas- 100 respuestas. Barcelona: Lebon.

- Casaprima, V, Catalán J., Ferré J., Mombiela, J. (2008) El desarrollo de la lateralidad infantil. Niño diestro- niño zurdo. Barcelona: Lebon

I dos llibres amb fitxes en català per treballar:

- Exercicis de comprensió, expressió i raonament. 6-8 anys. Ed. Lebon.

- Exercicis per treballar les inversions, gràfiques, sil•làbiques i numèriques, Lateralitats creuades...també de l’editorial Lebon.

Nous materials que acabo elaborant:



- Un dossier amb fitxes per treballar la “possible” lateralitat creuada de (N.),
- Un dossier amb fitxes per treballar la separació de lletres i l’ordenació de les grafies, especialment per a (Ai.) i (Al.).

- Un dossier amb fitxes per treballar l’atenció: (Iz.) (Ai) i (Al).

- Selecció de tres textos senzills per treballar la comprensió lectora (aconsellar fer un grupet per treballar la comprensió lectora a la biblioteca el dia que toca reforç: (Ai.), (Al), (Y.) (MR).

Anotacions: Com que (Ai) (Al.) i (MR.) llegeixen amb moltíssima dificultat (lectura sil•làbica, allargant el so de les lletres, saltant-se o ajuntant paraules, ritme molt lent) i en el cas de (Ai) li costa entendre la lletra lligada proposaré treballar en el taller d’informàtica un joc educatiu amb auriculars per escoltar el so de les paraules i identificar les lletres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

desa aqui els teus comentaris. Gràcies